Sagatavošana skolai grupās
Praktiski orientēta neformālā izglītība, kas atbilst mūsdienu pieprasījumam
Pieteikšanās nodarbībām
- Nodarbības notiek nelielās grupās līdz 4 bērniem grupā
- Nodarbības tiks uzsāktas no 02. jūnija darba dienās plkst. 17:00
- Rīgas centrā: Krišjāņa Barona iela 59/61
- Pārdaugavā: Graudu iela 68C
- Maksa par vienu nodarbību: 20 eiro
- Maksa par četru nodarbību ciklu: 80 eiro
- Vienā grupā: 4 bērni
- Bērnu vecums: 5–7 gadi
- Papildus iespēja veikt individuālu eksprestestu “Gatavība skolai”
Bērnu sagatavošana skolai
Daudzi vecāki vēršas pie mums, kad bērnam pirmajās skolas nedēļās rodas stress un nepietiekama sagatavotība, ko izraisa vides maiņa. Mūsu nelielās, četru bērnu grupas nodrošina atbalstošu un individuālu mācīšanās tempu, kas pilnībā īsteno pirmsskolā nepieciešamo iekļaujošo un attīstošo vidi.

Bērnu sagatavošana mācībām
Programma attīsta bērnos skaitīšanas un telpiskās prasmes, valodas un komunikācijas iemaņas, kā arī vispārējo intelektuālu. Nelielās grupās tiek strādāts pie objektu skaita, skaitļa atbilstības, skaitļu un ciparu rakstības izpratnes. Vienlaikus paplašinām vārdu krājumu, pilnveidojam lasītprasmi un runātprasmi, trenējam sīko motoriku un roku rakstīšanu, kā arī attīstām stāstīšanas un jautājumu uzdošanas prasmes.
Skaitļu un telpiskā izpratne
Veicina izpratni par objektu skaitu, skaitļa atbilstību, skaitļu atpazīšanu un ciparu rakstību.
Valodas un lasītprasmes attīstīšana
Paplašina vārdu krājumu, uzlabo lasītprasmi un runātprasmi.
Motoriskās un radošās prasmes
Trenē sīko motoriku, sagatavo roku rakstīšanai un veicina stāstīšanu un jautājumu uzdošanu.
Mūsu statistika
Kas ietilpst programmā
Solis 1: sagatavošanās
Bērni iziet vispārējo spēju diagnostikas testus, kuros tiek noteiktas bērnu spējas un prasmes.
Nākamās nodarbības jau tiek uzsāktas pēc izstrādātās metodoloģijas – bērniem tiek doti izpildei dažādi uzdevumi, pakāpeniski sarežģījot grūtības pakāpi.
Solis 2: nodarbību organizācija
Izmantojot īpaši atlasītus uzdevumus un vingrinājumus, tiek organizētas nodarbības.
Noslēgumā speciālists pārliecinās par apgūtajām prasmēm un iemaņām un sniedz rekomendācijas vecākiem.
Neformālās izglītības pieeja formālam saturam un prasmēm
Viens no lielākajiem izaicinājumiem bērnu nākotnes izglītības jomā ir nodrošināt, ka bērni ir gatavi dzīvei 21. gadsimtā, kurā tehnoloģijas un digitālās prasmes ir kļuvušas par neaizstājamu sastāvdaļu gan darba tirgū, gan ikdienas dzīvē. Tai pat laikā arī sociālā un emocionālā attīstība kļūst arvien svarīgāka, lai nodrošinātu, ka bērni ir spējīgi radīt un uzturēt veselīgas un laimīgas attiecības, kā arī radīt un uzturēt veselīgu paštēlu un dzīvot veselīgu dzīvesveidu.


Par nodarbību vadītājām
Dace Muceniece - Dace ir pedagoģijas maģistrs ar 22 gadu pieredzi Latvijā un Amerikā, vadījusi ESF programmas, NVA valodas kursus un nometnes. Intelekta centrā strādā kā speciālā un valodas attīstības pedagoģe, atbalstot bērnus ar īpašām vajadzībām un talantiem.
Inese Jansone - Inesei ir psiholoģijas bakalaurs, apguvusi Marte Meo un speciālo izglītību darbam ar bērniem ATS un UDHS. Viņa vada kursus EGO centrā, strādājusi par uzvedības korekcijas metodiķi Rīgas 5. pamatskolā un sadarbojas ar Latvijas Autisma centru.
Biežāk uzdotie jautājumi
- Grupas noteikumi, droša komunikācija
- Rokas gatavošana rakstīšanai: zīmēšana, līniju vilkšana
- Skaitļu un burtu iepazīšana – lielo un mazo burtu atpazīšana
- Ģeometriskas formas – nosaukšana, zīmēšana, meklēšana apkārtējā vidē un zīmēšana
- Priekšmeti ikdienā – vārdu krājuma paplašināšana
- Īsu vārdu rakstīšana pa burtiem
- Vienkāršu aritmētisku darbību veikšana
- Spēles par orientēšanos telpā (“virs”, “zem”, “aiz”, “blakus”)
- Skaitļu salīdzināšana, vairāk/mazāk
- Biežāk lietotie darbības vārdi (lec, skrien, lasa…) vārdu krājuma paplašināšana un saliktu teikumu veidošana
- Dabas vārdu krājums: koks, lapa, vējš, sniegs…
- Gadalaiki, mēneši, dienas nedēļas, pulksteņa un laika izpratne
- Īsa stāsta veidošana pēc attēla, refleksija grupā
- Rokraksta attīstīšana: kontūru pārvilkšana un figūru zīmēšana
- Sīkās motorikas spēles
- Jautājumu uzdošana un atbildēšana par dzirdētu vai izlasītu priekšā tekstu
- Skaņu atpazīšana vārdos, pirmā skaņa
- Lasīšanas uzdevumi un spēles ar vārdu veidošanu
- Sajūtu rotaļas: apraksti garšu, smaržu, sajūtu
- Psihoizglītošana par emocijām, to nosaukšana, atpazīšana un aprakstīšana
- Stāstu veidošana kopā grupā
- Dažādas spēles emociju atpazīšanai
- Atmiņas un vērīguma spēles
Rezultativitāte
99,5 % vecāki, kuru bērni izgājuši apmācības pie mums, ir apmierināti ar rezultātu
Jaunas prasmes
Attīstot iemaņas apgūt jaunas lietas, parādās jaunas perspektīvas bērna tālākā attīstībā
Individuāla pieeja
Apmācību programma tiek maksimāli pielāgota jūsu bērna sākumspējām
Praktiska pieeja
Daudzas lietas tiek mācītas caur praktisku pielietojumu
Spēles un kvesti
Liela daļa metodikas ir spēlējot spēles un pildot kvestus
Radošums
Katru mēnesi notiek radošās meistarklases
Mūsu centrā netiek piedāvātas bezmaksas nodarbības. Arī pirmās vizītes laikā speciālisti velta savu darba laiku, lai pārrunātu ar vecākiem darba uzdevumus, iepazītos tuvāk ar bērnu vai pusaudzi, kā arī veiktu tālākai sadarbībai nepieciešamo spēju un prasmju sākotnējo izpēti.
Par visiem apmeklējumiem tiek izrakstīti rēķini un vēlāk nosūtīti uz norādītājiem e-pastiem, kā arī whatsap.
- Matemātika un loģiskā domāšana
- Valoda: runāšana, klausīšanās, lasīšana, stāstīšana
- Rakstīšana un sīkā motorika
- Telpiskā domāšana un vērīgums
- Sociālās un emocionālās prasmes
Inesei Jansonei ir bakalaura grāds psiholoģijas zinātņu jomā, savulaik apgūta Marte MEO metode, arī speciālās izglītības joma, kas saistīta ar bērniem, kam ir grūtības komunikācijā, ATS, UDHS, šobrīd vada arī izglītojošus kursus Izglītības un attīstības centrā “EGO”, regulāri pilnveido savas zināšanas arī komunikācijā ar vecākiem, sniedz konsultācijas, veido programmas, lai mājas vidē un skolā būtu vienādas metodes pēc kurām strādāt. Veiksmīga sadarbība ar Latvijā esošajiem Autisma Centra biedriem, tā dibinātājiem, lai pārrunātu dažādas situācijas. Ir piedalījusies vairākās pieredzes apmaiņas programmās mūsdienu izglītības jomā (Polijā, Zviedrijā, Norvēģijā, Portugālē).
Sešus gadus strādājusi Rīgas 5. pamatskolā -attīstības centrā par uzvedības korekcijas metodiķi. Darbs Rīgas 5.pamatskolā – attīstības centrā sniedza lielu gandarījumu un ļāva pilnveidoties profesionāli. Inese lasa ļoti daudz literatūras par autismu un autiskā spektra iezīmēm, apkopo informāciju un dalās ar to, vairākas reizes gadā apmeklējot kursus, bet iegūtās zināšanas izmanto praksē.
Dacei Muceniecei ir maģistra grāds un piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija pedagoģijā, sākumskolas un latviešu valodas skolotāja diploms. Piedalījusies mērķstipendijas ESF darbības programmā, skolvadības jomā. Iegūtas profesionālās pilnveides apliecības bērnu uzraudzības un pirmskolas programmās. Apgūti kursi darbam ar izglītojamiem ar speciālām vajadzībām, talantīgiem un apdāvinātiem bērniem. Regulāri papildina zināšanas pedagogu profesionālās meistarības pilnveides un metodikas kursos.
Par pedagogu ar dažāda vecuma un tautību izglītojamajiem strādā 22 gadus. Ir pieredze darbā pirmsskolas izglītības iestādēs gan Latvijā, gan Amerikā. Vairākas vasaras vadīja diennakts nometnes bērniem. Kā pasniedzēja piedalās arī NVA Valsts valodas izglītības programmu īstenošanas kursos. Lielāko daļu savā profesionālajā karjerā strādājusi par latviešu valodas skolotāju mazākumtautību skolēniem Ilgstoši slimojošu izglītojamo apmācību centrā, kur bija arī tās vadītāja. Šobrīd pastāvīgi darbojas Intelekta attīstības centrā kā speciālais un valodas attīstības pedagogs.
Daces pozitīvisms, radošums un pacietība, spēj veidot draudzīgas, patiesas un abpusēji ieinteresētas attiecības ar ikvienu izglītojamo. Viņa uzskata, ka pedagogs spēj izmainīt skolēna un viņa vecāku likteni, tāpēc mācīšana nav darbs, bet gan process, kas jāizdzīvo kopīgā sadarbībā.
Kontakti
Sazinies ar mums, ja radušies jautājumi vai arī vēlies pieteikties kādam no mūsu kursiem, treniņiem un apmācībām!