Apzinātas lasīšanas nodarbības

Lasītprasmi raksturo četri elementi: pareizība, apzinātība, ātrums un izteiksmīgums.

Pieteikšanās apzinātas lasīšanas nodarbībām

  • Apzinātas lasīšanas nodarbības bērniem no 7 - 10 gadu vecumam
  • Nelielās 4 - 6 bērnu grupās
  • Ilgums - 60 minūtes
  • Dalības maksa dalībai klātienē 20 eiro
  • Dalībai attālināti - 15 eiro

Pēc anketas saņemšanas mēs ar Jums sazināsimies. Pieraksts uz individuālajām nodarbībām tiek organizēts rindas kārtībā.

Lasīsim kopīgu literāro darbu skaļi un izteiksmīgi.

Lasīsim vienu kopīgu literāro darbu skaļi, pareizi, apzināti, izteiksmīgi un saistoši, bez kļūdām un nepārsakoties. Pārrunāsim, iztirzāsim un pierakstīsim iegūto, apzināti analizējot tekstu gan kopumā, gan tā detaļās. Lasīsim veikli, ar lasīšanas tempu, kas atbilst satura uztverei, izmantojot balss skaļumu, intonāciju, loģisko uzsvaru un pauzes.

Tāpat nodarbībās bērns mācīsies ne tikai lasīt, bet arī klausīties – ieklausīties un sadzirdēt.

Apzinātas lasīšanas galvenie ieguvumi

Apzināta un skaļa lasīšana palīdz padziļināti izprast tekstu, paplašināt vārdu krājumu un uzlabot izrunu un lasītprasmi. Tā attīsta analītisko un kritisko domāšanu, kā arī pacietību un emocionālo noturību. Nodarbības ir sociāli saistošas, veicina diskusiju par izlasīto un samazina laiku pie viedierīcēm.

Kritiskās domāšanas veicināšana

Apzināta teksta analīze un refleksija attīsta detalizētu un analītisku domāšanu. Skaļi lasot, vieglāk uztvert un saprast vārdus, teikumus un to jēgu.

Izrunas un vārdu krājuma uzlabošana

Skaļa lasīšana nostiprina izrunu, paplašina vārdu krājumu un uzlabo lasīšanas fluīdumu. Dzirdot jaunus vārdus kontekstā, bērni labāk apgūst to nozīmi un lietojumu.

Informācijas apzināta fiksēšana

Lasītāja dienasgrāmata palīdz apkopot, izrunāt un apzināt izlasīto, nostiprinot apgūtās zināšanas. 

Mūsu statistika

Kas ietilpst programmā

Pirms lasīšanas ievirze

Uzdodam sev jautājumus par lasīšanas mērķi, lai saglabātu fokusu un uzmanību, lasot konkrēto tekstu.

Aktīva klātesoša lasīšana

Lasot pievēršam uzmanību galvenajiem jēdzieniem, sižeta līnijai, būtiskākajiem argumentiem; iezīmējam interesējošos fragmentus un izprotam detaļas.

Pārdomas un diskusija

Pēc lasīšanas pārrunājam sižetu, galveno darbību norisi, radušās emocijas un secinājumus, veicot kopīgu analīzi grupā.

Pasniedzēja Ilva Līduma – valodu un radošās terapijas speciāliste

Ilvai Līdumai ir bakalaura grāds modernajās svešvalodās ar specializāciju vācu filoloģijā, un pēdējos 15 gadus viņa veltījusi vācu un latviešu valodas apmācībām. Papildu zināšanas guvusi Vācijā Deutsche Auslandsgesellschaft un Gētes institūta “Deutsch Lehren Lernen” programmās, kā arī aktīvi strādā pie The International Baccalaureate® programmās, gatavojot skolēnus starptautiskajiem eksāmeniem.

  • Vairāk nekā 15 gadu pieredze vācu un latviešu valodas apmācībā.
  • Apguvusi Deutsche Auslandsgesellschaft un Gētes institūta DDL programmas, gatavojot skolēnus IB eksāmeniem.
  • Smilšu pasaku terapeite, integrējot radošo izspēli un stāstu veidošanu lasītprasmes nodarbībās.

Kāpēc izvēlēties mūs:

Pieredze un kompetence: Mūsu pieredzējušie pedagogi ir speciālisti valodas mācīšanas jomā un zina, kā palīdzēt bērniem attīstīt lasīšanas prasmes jau no pirmajiem soļiem.

Individuāla pieeja: Lasot grupā, mūsu nodarbības tiek pielāgotas, lai atbilstu katram bērnam, veicinot viņa individuālo attīstību.

Apzinātības prasmes: Mēs ne tikai mācīsim lasīt, izprast izlasīto, bet attīstīsim arī apzinātību. Jūsu bērns iegūs prasmes, kas būs noderīgas visā viņa izglītības ceļā.

Lasītprasmes attīstība: Mēs sadarbojamies ar bērniem, lai uzlabotu viņu lasīšanas prasmes un veicinātu spēju saprast dažādus tekstus, kā arī attīstīsim kritisko spriestspēju.

Priekšrocības visā dzīvē: Labas lasīšanas prasmes ir pamats veiksmīgam mācību procesam nākotnē un tāpat veicinās veiksmīgu attīstību nākotnē.

Biežāk uzdotie jautājumi

Pasniedzēja Ilva Līduma

Ilvai Līdumai ir bakalaura grāds modernajās svešvalodās ar specializāciju vācu filoloģijā, un pēdējos 15 gadus viņa ir veltījusi vācu un latviešu valodas apmācībām. Papildu zināšanas Ilva ir guvusi Vācijā, piedaloties Deutsche Auslandsgesellschaft pedagogu pilnveides apmācībās, kā arī apguvusi Gētes institūta programmu “Deutsch Lehren Lernen” (DDL) un šobrīd aktīvi strādā pie The International Baccalaureate®️ (IB) programmas, lai sagatavotu skolēnus starptautiskajiem eksāmeniem.

Papildus pedagoga karjerai, Ilva ir arī smilšu pasaku terapeite, un viņa veiksmīgi integrē šo metodi lasītprasmes nodarbībās, palīdzot bērniem nostiprināt valodu prasmes ar radošās izspēles palīdzību un stāstu veidošanu.

Ilvas aizraušanās ir lasīšana, un viņa uzskata, ka tā ir būtiska personības attīstībā. Viņas mērķis ir veicināt lasīšanas prieku un valodu prasmju attīstību, palīdzot bērniem kļūt par pārliecinātiem un veiksmīgiem lasītājiem.

Pasniedzēja Dace Muceniece

Dacei Muceniecei ir maģistra grāds un piektā līmeņa profesionālā kvalifikācija pedagoģijā, sākumskolas un latviešu valodas skolotāja diploms. Piedalījusies mērķstipendijas ESF darbības programmā, skolvadības jomā. Iegūtas profesionālās pilnveides apliecības bērnu uzraudzības un pirmskolas programmās. Apgūti kursi darbam ar izglītojamiem ar speciālām vajadzībām, talantīgiem un apdāvinātiem bērniem. Regulāri papildina zināšanas pedagogu profesionālās meistarības pilnveides un metodikas kursos.

Par pedagogu ar dažāda vecuma un tautību izglītojamajiem strādā 22 gadus. Ir pieredze darbā pirmsskolas izglītības iestādēs gan Latvijā, gan Amerikā. Vairākas vasaras vadīja diennakts nometnes bērniem. Kā pasniedzēja piedalās arī NVA Valsts valodas izglītības programmu īstenošanas kursos. Lielāko daļu savā profesionālajā karjerā strādājusi par latviešu valodas skolotāju mazākumtautību skolēniem Ilgstoši slimojošu izglītojamo apmācību centrā, kur bija arī tās vadītāja. Šobrīd pastāvīgi darbojas Intelekta attīstības centrā kā speciālais un valodas attīstības pedagogs.

Daces pozitīvisms, radošums un pacietība, spēj veidot draudzīgas, patiesas un abpusēji ieinteresētas attiecības ar ikvienu izglītojamo. Viņa uzskata, ka pedagogs spēj izmainīt skolēna un viņa vecāku likteni, tāpēc mācīšana nav darbs, bet gan process, kas jāizdzīvo kopīgā sadarbībā.

Kā reģistrēties nodarbībām?

Pēc anketas saņemšanas ar Jums sazināsimies, un pieraksts uz individuālajiem treniņiem un pirmo nodarbību notiek rindas kārtībā.

Kādi ir nodarbību nosacījumi?

Nodarbības paredzētas bērniem no 7–10 gadiem nelielās 4–6 bērnu grupās, ilgums 60 minūtes.

Cik maksā dalība?

Dalības maksa klātienē ir 20 eiro, attālināti – 15 eiro.

Kā darbojas abonēšana?

Lai saglabātu vietu grupā, nodarbībām tiek piemērota abonēšanas maksa par mēnesi.

Vai nauda par neapmeklētajām nodarbībām tiek atgriezta?

Par neapmeklētajām nodarbībām nauda netiek atgriezta, taču ir iespējams apmeklēt nodarbības jebkurā citā dienā un laikā.

Kontakti

Sazinies ar mums, ja radušies jautājumi vai arī vēlies pieteikties kādam no mūsu kursiem, treniņiem un apmācībām!